22 Haziran 2019 Cumartesi

Promosyon ve Pazarlama


Promosyon işinde olan ve özellikle çanta imalatçısı firmaların tanıtımı ve gaye kitlesine basitçe ulaşması yönünden gerektiğince etkili bir etkileşim aracıdır.

Hem de firmanın kendisini en iyi şekilde ifade etme ve logolarını insanların bilinçaltına kazınması yönünden en etkili reklamdır.


Promosyon, pazarlama çeşitlerinin karmasına yeni yeni dahil olan bir çalışma şeklidir.Amerikan Pazarlama Birliğinin tanımına göre,kişisel satış,tanıtma ve reklam dışında kalan bir etkileşim çalışmaları şeklinde olmasından ötürü programları ve kapsamı çoğu farklılık göstermektedir.Promosyon özel olan,günlük hayatta iş gören,çoğu alanda kullanılabilen ve sıksık el altında olan şeylerin sunulması,teklif edilmesidir.


Bu özelliği ile promosyon,diğer çalışmalarla iç içe yer almaktadır.Buna numune olarak satış elemanlarının çalışmalarında bu promosyon taktiklerini çok sık olarak programları gösterilebilir.(Belli oran benzinin yanısıra deterjan,bardak,tabak vs. verilmesi).

Satışa dönük promosyonlarda gaye her vakit asıl olan satışı arttırmaktır.Kullanılmakta olan mesajlar,promosyonda sarfedilen mesajlarla aynı olabilmektedir.


Tanıtma ve halkla temaslar ile promosyonda da uygulamada da detaylı benzerlikler meydana çıkmaktadır.Buna numune olarak ticari gayeli fuarlarda firma ve ürünün satışlarının arttırılması amacıyla oluşturulan çalışmalar gösterilebilir.